Hvem er vi ?

bbcbor2Bornholmerklubben Fyn blev dannet den 14/9 1982. Vi er godt 80 medlemmer, bornholmere, ægtefæller til bornholmere samt andre med interesse for Bornholm. Vi mødes til diverse kulturelle og selskabelige arrangementer 6-7 gange om året. Det kan være både udendørs- og indendørsarrangementer som f.eks. udflugter, busture, virksomhedsbesøg, foredrag, sangaftener, bowling og julehygge.

Vi samarbejder med de andre bornholmske hjemstavnsforeninger i landet, bl.a. om medlemsbladet "Klippeøen", som medlemmerne modtager 6 gange årligt. Bladet orienterer om foreningernes arrangementer, og desuden kan man læse historier, nyheder og andet fra Bornholm.
Desuden prøver vi selvfølgelig at holde den bornholmske dialekt ved lige, både ved at høre på foredragsholdere fra øen og ved selv at tale og synge den ved arrangementerne. Mange har i Bornholmerklubben fundet venner for livet, som man også omgås privat, og mange har fundet gamle klassekammerater og lignende.

Altså E du hjemmfrå ?
Kunje du tænjkja daj:

å træffa anra hjemmefrå?
å opplæwa nâd hjemmefrå?
å snakka på måled?
Då kunje du hâ glæ å å vare me